Veelgestelde vragen

Wij streven ernaar om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, zodat jij zorgeloos kunt genieten van je welverdiende nachtrust. 

Als je bestelling door onze eigen bezorgers wordt geleverd, ontvang je twee dagen voor levering een mail met daarin een tijdsindicatie. Op de dag van levering nemen wij, voorafgaand aan de levering, telefonisch contact met je op. 

Word je bestelling door een pakketdienst geleverd? Dan ontvang je op de dag van levering een mail van de bezorgdienst met een Track & Trace link. Wij werken samen met PostNL Extra@Home, DHL en Montrieurs.

Natuurlijk begrijpen wij dat je zo snel mogelijk wilt genieten van jouw aankoop. De levertijd is afhankelijk van het type product. Zowel in de winkels als online worden altijd de meest recente levertijden getoond.  Tevens staat op jouw order een richtlijn vanaf welke week jij jouw aankoop kan verwachten. Zodra je bestelling binnen is in ons distributiecentrum, word je door ons of door onze externe partners per mail of telefonisch op de hoogte gehouden over de levering van je bestelling.

Volgende werkdag in huis - DHL Next-Day Delivery
Wij bieden een next day delivery service voor onze textiel, verlichting en potensets, zodat je snel kunt genieten van het comfort van je nieuwe items. Met deze snelle bezorgoptie is jouw aankoop de volgende werkdag al in huis! (m.u.v. de Waddeneilanden en het buitenland). Deze snelle bezorgoptie wordt mogelijk gemaakt door DHL Next-Day Delivery. 

Heb je meerdere artikelen besteld, dan is het bezorgmoment gebaseerd op het artikel met de langste levertijd. Zo kunnen we jouw bestelling in één keer leveren. Wel zo duurzaam! 

Bezorging
Wij bezorgen altijd gratis in Nederland, België en 15 minuten over de Duitse grens. Woon je verder weg? Neem dan contact met ons op via levering@totaalbed.nl. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden.

Montage
Heb je een compleet slaapsysteem bij ons besteld, dan monteren we het bed gratis bij jou thuis. Dit houdt in dat je een volledige boxspring of ledikant met lattenbodem en matras hebt besteld. Heb je een kast of ledikant (los bedframe) gekocht en wil jij die alsnog gemonteerd hebben? Dat kan! Voor losse ledikanten vragen wij een servicetoeslag van 100 euro en voor kasten 150 euro. 

Woon je op de waddeneilanden? Dan kunnen wij jouw bestelling ook thuis afleveren (m.u.v. elektrische boxsprings, opbergboxsprings en kasten). Helaas is het monteren van artikelen hierbij niet mogelijk.

Het duurt een tijdje voordat je lichaam helemaal is gewend aan je nieuwe matras. Daarom bieden wij een proefperiode aan van 90 nachten. Blijkt dat het ligcomfort binnen deze 90 nachten toch niet aan je verwachtingen voldoet? Dan kun je éénmalig gebruik maken van onze omruilgarantie. Neem contact op met de winkel waar je jouw matras hebt gekocht. Heb je online een aankoop gedaan? Neem dan contact op met onze klantenservice via 038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl. 

Uiteraard geldt deze omruilgarantie alleen voor schone en onbeschadigde (top)matrassen. Voor deze omruilgarantie bezorgen wij éénmalig een nieuw (top)matras en nemen je eerste aankoop weer mee retour. Hiervoor brengen we éénmalig 50 euro aan servicekosten in rekening. Omruilen in één van onze winkels is geheel kosteloos.

Je kan het (top)matras alleen omruilen voor een (top)matras met dezelfde afmeting. Eventuele prijsverschillen worden verrekend via een tegoedbon of bijbetaling. 

Wat vervelend dat je een verkeerde kleur, maat of samenstelling hebt ontvangen van je bestelde artikel. 
Om dit zo snel mogelijk op te lossen, willen we je vragen contact op te nemen met onze klantenservice via 038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl. Zij denken graag mee voor een passende oplossing. 

Zeker! We snappen volledig dat jouw ideale boxspring bij het interieur van je slaapkamer moet passen. Daarom is het mogelijk om aantal stofstalen te ontvangen. Zo weet je zeker dat je de juiste keuze maakt. Klik hier om kosteloos jouw stofstalen aan te vragen.

Een montagehandleiding is eenvoudig aan te vragen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@totaalbed.nl

Zij zorgen ervoor dat je de handleiding zo snel mogelijk ontvangt, zodat je jouw aankoop moeiteloos in elkaar kunt zetten! 

Voor een soepele bezorging is het handig om van te voren  met een paar zaken rekening te houden:

  • Het is voor beide partijen prettig dat de looproute naar de locatie van je nieuwe bed vrij is gemaakt. Dit om eventuele schade aan jouw woning of nieuwe artikelen te voorkomen.
  • Bij aankoop teken je ter bevestiging van het naar boven brengen van de boxspring en het hoofdbord. Blijkt het bij levering niet te passen, dan zijn de kosten voor jou.
  • Neem bij twijfel over de afmeting van jouw artikelen of de looproute binnen twee weken na aankoop contact op met het betreffende winkel. Dan kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.
  • Als een vloer niet vlak is, kunnen we de stabiliteit van een product dat daarop geplaatst wordt niet garanderen.
  • Indien je hebt gekozen voor betalen bij aflevering, let er dan op dat je pinlimiet hoog genoeg is. Veel banken hanteren een dagelijks pinlimiet. Dit limiet kun je vaak via internetbankieren zelf wijzigen en ophogen. Indien je niet zeker weet hoe hoog je limiet is, neem dan contact op met je eigen bank.
  • Ben je tijdens de levering niet in staat om het verschuldigde bedrag te betalen, dan zijn we genoodzaakt de artikelen retour te nemen.

Om teleurstellingen te voorkomen is het belangrijk om vooraf te bepalen of het hoofdbord door het trapgat past. Het trapgat meten van een rechte trap, zonder draai, is eenvoudig en kan je gewoon met een meetlint doen. Maar hoe zit het precies met een trap mét draai? Gebruik een voorwerp waarvan de grootte net zo groot is als het hoofdbord (bijvoorbeeld een stuk karton) en test hiermee of het hoofdbord door het trapgat kan. 

Indien je jouw aankoop in één van onze winkels hebt gedaan, zullen onze verkoopadviseurs met je meedenken voor een advies. Heb jij je aankoop online gedaan en twijfel je of het past? Neem dan altijd contact op met onze klantenservice via 038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl.  

Blijkt dan toch dat het hoofdbord niet door het trapgat past en is er geen andere oplossing? Dan zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. 

totaalBED is niet verantwoordelijk indien het hoofdbord niet door het trapgat past.

Eigen bezorgers
Helaas is het online (nog) niet mogelijk om je eigen levermoment te bepalen. Eén week voordat we bij jou langskomen, ontvang je een mail met daarin een levervoorstel. Als dit voor jou niet uitkomt, sturen wij jou een nieuw voorstel.

Pakketdienst
Indien je pakket wordt bezorgd door een pakketdienst, ontvang je van ons een mail zodra je aankoop is overgedragen aan de pakketdienst. Deze pakketdienst zal je vervolgens een Track & Trace link sturen, waarmee je de status van je pakket kunt volgen. Meestal wordt je pakket binnen 1-3 dagen bij je thuis afgeleverd. Mocht dit levermoment niet uitkomen, dan adviseren we je om contact op te nemen met de betreffende pakketdienst.

Als je bestelling door onze eigen bezorgers wordt bezorgd, ontvang je twee dagen voor levering een mail met daarin een tijdsindicatie. Daarnaast nemen onze bezorgers telefonisch contact met je op zodra zij onderweg zijn naar jou! 

Wordt je bestelling door een pakketdienst geleverd? Dan ontvang je vanuit ons een mail zodra je aankoop is overgedragen aan de pakketdienst. Deze pakketdienst zal je vervolgens een Track & Trace sturen, waarmee je de status van je pakket kunt volgen. Meestal wordt je pakket binnen 1-3 dagen bij je thuis afgeleverd. 

Indien je bestelling door onze eigen bezorgers wordt afgeleverd, heb je de mogelijkheid om minimaal 2 dagen van tevoren contact met ons op te nemen om de bezorgdatum aan te passen. Dit kan via onze klantenservice - 038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl.  Mocht je buiten deze termijn bellen of mailen, dan kunnen er kosten aan verbonden zijn.

Mocht je bestelling worden verzonden met een pakketdienst, dan vragen we je contact op te nemen met de betreffende pakketdienst

Bij het plaatsen van de bestelling krijg je een zo zorgvuldig mogelijke indicatie van wanneer je bestelling bezorgt wordt. Hoewel wij dit met de grootste zorg doen kan het gebeuren dat de uiteindelijke bezorgweek toch verschilt met wat wij vooraf hebben ingeschat. Tot het zover is houden we je per mail op de hoogte van wanneer je bestelling bezorgd wordt.

Wij bezorgen altijd gratis in Nederland, België en 15 minuten over de Duitse grens! Woon jij verder weg? Neem dan contact met ons op via levering@totaalbed.nl, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Afhankelijk van de artikelen die deel uit maken van de bestelling, bepalen wij met welke bezorgingsdienst jouw bestelling wordt geleverd. In het geval dat je een artikel besteld wat gemonteerd moet worden, komen onze eigen monteurs of externe  monteurs dit bij jou afleveren en monteren. 

Ja! Wij bezorgen jouw aankoop van maandag t/m zaterdag, dit kan via onze eigen bezorgers of bezorgers van pakketdiensten. Je ontvang één week voor (mogelijke) leverdatum een mail met daarin een levervoorstel.

Heb je gekozen voor de bezorgoptie 'afhalen winkel' dan wordt je door het betreffende winkel gebeld voor het maken van een afspraak.

Winkel bestelling
Ja, je kan je bestelling ophalen in één van onze winkels of op ons hoofdkantoor. Zodra je bestelling bij ons binnen is, nemen we contact met je op voor het maken van een afhaalafspraak.

Online bestelling
Het is helaas niet mogelijk om jouw bestelling in één van onze winkels of op ons hoofdkantoor op te halen. 

Wij bezorgen in heel Nederland, België én tot 15 minuten over de Duitse grens. Woon jij verder weg? Neem dan contact met ons op via levering@totaalbed.nl, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

Woon je op de waddeneilanden? Dan kunnen wij jouw bestelling tot de deur afleveren (m.u.v. elektrische boxsprings, opbergboxsprings en kasten). Helaas is het monteren van artikelen hierbij niet mogelijk. Houd er rekening mee dat de levertijd kan afwijken en dat de levering vooraf betaald zal moeten worden. 

Nee, artikelen bezorgen via een raam of balkon maakt geen deel uit van de bezorgservice van totaalBED.

Nee, het is helaas niet mogelijk om zelf de bezorgdienst te kiezen.

Bij totaalBED kies je zelf op welke manier je wilt betalen. Wij garanderen dat alle betalingsvormen veilig zijn. Onderstaand de mogelijke manieren waarmee jij je betaling kunt voltooien.

Winkel bestelling

  • Contant - Je kan je bestelling contant afrekenen bij de kassa. Uit veiligheidsoverwegingen ontvangen we liever geen contante betalingen zodra je kiest voor betalen bij aflevering. 

  • iDEAL - Bij totaalBED kun je gemakkelijk via iDEAL betalen. Maak je gebruik van iDEAL dan betaal je jouw bestelling vooraf via je eigen bank. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. 

    Met iDEAL kun je betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN MRO, ASN Bank, Bunq,  ING, Knab, Rabobank, Regiobank, SNS, Triodos Bank en Van Lanschot.

  • SprayPay - Met SprayPay heb je de mogelijkheid om je bestelling gespreid te betalen. Je kunt het totaalbedrag in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen betalen. Wil je een bedrag eerder of extra aflossen? Dat kan altijd, boetevrij. In feite kun je dus zelf de looptermijn van je betalingsregeling bepalen. Gespreid betalen is mogelijk met bedragen vanaf minimaal 250 euro tot maximaal 5000 euro. 

Online bestelling

  • iDEAL - Zie winkel order

  • Creditcard - Wil je je bestelling afronden met creditcard, dan betaal je altijd vooraf. Het is alleen mogelijk om met een creditcard van MasterCard of Visa te betalen. Je ziet vervolgens een invulformulier, met het te betalen bedrag van je bestelling. Door het gebruik van de beveiligde betaalopties Mastercard Securecode of Verified by Visa zijn de transacties extra veilig. Je keert automatisch terug naar de webshop van totaalBED, waarna je een betaalbevestiging krijgt. 

  • Riverty - Betaal achteraf met Riverty. Je hebt de mogelijkheid om het bedrag 28 dagen, na het moment van bestellen, te betalen.

  • SprayPay - Zie winkelorder

Winkel bestelling
Ja, het is mogelijk om bij de bezorging te pinnen indien je de aankoop in één van onze winkels hebt gedaan. Tevens is het niet mogelijk om bij aflevering te betalen met een creditcard. 

Waneer je in het grensgebied (Duitsland of België) woont en gebruik wil maken van pinnen bij aflevering, vragen we je om eerst contact met ons op te nemen met onze klantenservice via 038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl

Let op! De hoogte van het bedrag dat je in één keer kunt pinnen, kan verschillen per bank. Bekijk dit tijdig en pas, indien noodzakelijk, het limiet voor de dag van levering aan. Uit veiligheidsoverwegingen ontvangen we liever geen contante betalingen.
 
Online bestelling
Momenteel wordt pinnen aan de deur niet aangeboden in het online bestelproces. 

Wij bezorgen altijd gratis in Nederland, België en 15 minuten over de Duitse grens. Woon jij verder weg? Neem dan contact met ons op via levering@totaalbed.nl, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Heb je iets besteld via onze online webshop totaalbed.nl? Dan heb je de mogelijkheid om achteraf te betalen. 
Met onze partner Riverty heb je de mogelijkheid om het bedrag uiterlijk binnen 28 dagen te betalen. 

Helaas is het niet mogelijk om een cadeaukaart of tegoedbon online te verzilveren. Goed nieuws, wij werken hier hard aan! Kan je toch niet wachten en wil je nu al gebruik maken van je waardebon? Dan verwijzen wij je graag door naar één van onze 22 winkels, waar je momenteel al wel je cadeaubon/tegoedbon kan verzilveren. 

Ja, er geldt garantie op de door jou bestelde producten. totaalBED is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Onze algemene voorwaarden zijn dus in lijn met de CBW-voorwaarden. Dit betekent dat je recht hebt op garantie zoals vastgesteld in de CBW-voorwaarden.

Daarnaast heeft totaalBED ook extra garantievoorwaarden opgesteld, die een aanvulling vormen op de garantievoorwaarden die gelden volgens de CBW-voorwaarden. Deze extra garantievoorwaarden zijn te vinden in onze algemene voorwaarden

Je kunt dus rekenen op garantie die zowel voldoet aan de CBW-voorwaarden als aan onze eigen aanvullende garantievoorwaarden.

De omruilgarantie geldt op alle boxsprings en (top)matrassen van totaalBED, met uitzondering van

  • Showroommodellen
  • Losse topmatrassen
  • Klachten met betrekking tot kleur- en/of maatvoering (lengte, breedte en hoogte) van jouw boxspring of matras
  • Artikelen die beschadigd , bevuild en/of stuk zijn
  • Bestellingen met vermelding 'geen omruilgarantie' op de verkoopbon. 

Het door jou gekochte (top)matras kun je 90 dagen uittesten, vanaf de dag van levering. Blijkt dat het (lig)comfort niet aan je verwachting voldoet, dan kun je eenmalig gebruik maken van onze omruilgarantie. Neem dan contact op met onze klantenservice via  038 455 40 10 of klantenservice@totaalbed.nl of maak een afspraak in één van onze winkels. Je dient jouw boxspring of matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te wennen aan de nieuwe ondersteuning en het comfort. 

Wil je gebruik maken van deze omruilgarantie, dan bezorgen wij éénmalig een nieuw (top)matras en nemen je eerste aankoop weer mee. Hiervoor wordt wel éénmalig €50,- aan servicekosten in rekening gebracht. Omruilen in één van onze winkels is geheel kosteloos.

Eventuele prijsverschillen worden verrekend via een tegoedbon of een bijbetaling. 

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met je aankoop. Natuurlijk is het mogelijk om binnen 14 dagen, na levering, jouw online totaalBED aankoop te retourneren. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Het artikel is onbeschadigd en zit in de originele verpakking
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd
  • Je mag het artikel logischerwijs niet volledig in gebruik nemen, voordat je deze retour stuurt

*Op maat gemaakte artikelen, zogenaamde commissie artikelen, zijn uitgesloten van retournering. Hieronder vallen boxsprings en bedden/ledikanten (m.u.v. voorraad- en showroommodellen), nachtkastjes en kledingkasten 

Textiel, verlichting en/of potensets retour?
Artikelen die jij via onze externe leveranciers hebt ontvangen, kun je gemakkelijk zelf retourneren. Wij leggen je graag stapsgewijs uit hoe jij je bestelling kunt retourneren:

  1. Vul het retourformulier in
    Om jouw retourzending zo snel en goed mogelijk te verwerken, vragen we je om dit retourformulier volledig in te vullen.

  2. Verpak het artikel
    Verpak het artikel indien mogelijk, in de originele verpakking terug.

  3. Meld je pakket aan
    Meld je pakket aan via deze link en volg de stappen.
    Let op! Bij referentienummer vermeld je jouw ordernummer. Deze is terug te vinden in de bestelbevestiging in je mailbox.

  4. Verstuur je pakket 
    Breng je pakket naar een servicepoint van DHL en laat hier jouw QR-code of verzendlabel scannen.

  5. Terugbetaling
    Wanneer we jouw retourzending hebben ontvangen, wordt de terugbetaling binnen 14 dagen uitgevoerd via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor je aankoop

 

Grote artikelen retour?
Indien het product niet per gewone post retour gezonden kan worden (o.a. ledikanten, (top)matrassen, lattenbodems), kunnen wij het artikel bij je ophalen. De kosten hiervoor bedragen 100 euro. Neem hiervoor altijd eerst contact op met ons, door dit retourformulier in te vullen. Onze klantenservice zal zo snel mogelijk contact met je opnemen, voor het maken van een retourafspraak.


Verpak jouw retourzending idealiter in de verpakking zoals deze bij jou is geleverd. Lukt dit niet, kies dan voor verpakkingsmateriaal dat past bij de grootte van het artikel. Zorg er daarnaast voor dat dit retourformulier is ingevuld. Wanneer blijkt dat retourartikelen beschadigd, vervuild of gemonteerd zijn, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. De voorwaarde ‘binnen de herroepingstermijn’ staat los van de door ons aangeboden omruilgarantie van 90 dagen.

Textiel, verlichting en/of potensets retour?
Indien je textiel, verlichting en/of potensets wilt retourneren, bieden wij de mogelijkheid om deze kleine artikelen kosteloos via de post terug te sturen. Volg hiervoor de stappen van ons retourproces.

Grote artikelen retour?
Indien het product niet per gewone post retour gezonden kan worden (o.a. ledikanten, (top)matrassen, lattenbodems), kunnen wij het artikel bij je ophalen. De kosten hiervoor bedragen 100 euro.
Neem hiervoor altijd eerst contact op met ons, door dit retourformulier in te vullen. Onze klantenservice zal zo snel mogelijk contact met je opnemen, voor het maken van een retourafspraak.


Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen, zullen we jou factuurbedrag binnen 14 dagen terugstorten. De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor je aankoop.

Nee, helaas is het (nog) niet mogelijk om jouw online bestelde producten te retourneren in de winkel.

Het merendeel van onze artikelen zijn zowel online als in de winkel bestelbaar met uitzondering van enkele nachtkastjes en kasten. 

Maak je geen zorgen! Het kan voorkomen dat het bestelde artikel niet online te vinden is. Dit komt doordat wij niet alle artikelen uit onze winkels op de website hebben staan.

Helaas kunnen wij niet al onze bedden presenteren in de winkels, hiervoor is ons aanbod te groot. Wel kunnen wij in al onze winkels al onze stofsoorten en kleuren laten zien.

Het kraken van de boxspring kan verschillende oorzaken hebben. Controleer of de poten goed zijn gemonteerd en aangedraaid. Heb je een harde vloer? Plaats dan extra vilt onder de poten, als dit er nog niet onder zit. Bij elektrisch verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen, door bijvoorbeeld luchtvochtigheid of temperatuur, geluid maken. Je kunt dit oplossen door de scharnieren in te spuiten met een siliconenspray.

Zoals bij veel nieuwe materialen, kan ook jouw dekbed een specifieke geur afgeven. Deze geur is heel normaal en absoluut ongevaarlijk. Na een paar dagen goed luchten zal je merken dat de geur vanzelf verdwijnt. 

Dit is niet de soort luiheid waar we op hadden gehoopt. Mogelijk is een stekker los komen te zitten. Controleer daarom allereerst of alle stekkers en snoeren juist zijn aangesloten. Werken de batterijen in de afstandsbediening nog? Dit is uiteraard alleen van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kun je de noodfunctie gebruiken om de bedbodem eenmalig terug te brengen naar de vlakke stand. Na deze handeling dienen de batterijen in het motorblok vervangen te worden door nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om de afstandsbediening opnieuw te configureren.

Hoofd- en voeteneinde van verstelbare bodems en boxsprings mogen in verstelde stand niet extra belast worden. 

Bekijk onze algemene voorwaarden voor handige tips over hoe je onze producten het beste kunt onderhouden en gebruiken.