Service en klachtenafhandeling

Schade melden

Wij bieden de beste kwaliteit, tegen de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je het hebt gebruikt. Is dit het geval, neem dan contact op met onze klantenservice. We kunnen je meteen helpen als je de afleverbon en je artikelgegevens bij de hand hebt. Neem foto’s van eventuele schade en mail die vervolgens naar de klantenservice. Dan kunnen we je snel een adequate oplossing aanbieden.

Klacht melden

Ben je toch ontevreden over onze service of een product, dan kun je een klacht indienen bij onze klantenservice. Wil je een klacht indienen, dan moet deze wel gegrond zijn om hem in behandeling te kunnen nemen. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Beschadiging door opzet of nalatigheid;
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • Normale slijtage en/of;
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wij doen ons best om je snel en goed van dienst te zijn. Heb je een klacht, dan vragen wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht.

Een klachtenbrief kun je sturen naar:

totaalBED bv
afdeling Klantenservice
Rendementstraat 25
8094 RA Hattemerbroek

Raadpleeg voor meer informatie artikel 16 van de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Heb je de klachtenprocedure helemaal doorlopen en ben je het niet eens met de uitkomst? Dan kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Hiervoor verwijzen wij je naar de website van de Geschillencommissie. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Annuleren

Je kunt een webshopbestelling annuleren door online een contactformulier in te vullen - mits de artikelen nog niet verzonden zijn. Als de artikelen al in het leveringstraject zitten, is annuleren helaas niet meer mogelijk. Je kunt de bestelling dan het beste bij aflevering direct teruggeven aan de bezorger.

Als je besluit de online bestelling te annuleren en je hebt deze vooraf betaald met iDEAL of creditcard, dan storten wij het gehele bedrag binnen 14 kalenderdagen terug, vanaf het moment dat we op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om de order te annuleren.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om bij een webshop bestelling binnen een termijn van 14 kalenderdagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Hou bij het retourneren van een product rekening met het volgende:
  • Het product is onbeschadigd en zit - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking.
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
  • Mocht het product meer geopend of gebruikt zijn dan noodzakelijk om te beoordelen of je het wenst te behouden, dan kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.
  • Het product is niet speciaal naar jouw specificaties op maat gemaakt. Maatwerkproducten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte te stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Meer informatie over het retourneren van producten kun je hier vinden.