Garantie en service

Garantieperiode

Heb je product bij totaalBED aangeschaft, dan heb je recht op vijf jaar garantie op bijna alle artikelen, met uitzondering van topmatrassen en kussens. Hier zit een garantieperiode van drie jaar op.  

Koop je een boxspring, dan heb je 25 jaar garantie op frame- en veerbreuk. Er wordt gewerkt met een afschrijvende garantie. Je hebt daarnaast ook altijd recht op een wettelijke garantie.

Garantie en aflevering

Zodra je bestelling bij je thuis wordt afgeleverd, bekijkt de bezorger samen met jou of de afgeleverde producten en de totaalBED-service naar wens zijn. Zo ja, dan teken je voor akkoord. Zo niet, dan noteert de bezorger de onvolkomenheden meteen op de pakbon. Wij nemen daarna spoedig contact met je op voor een vervolgactie.

Wij handelen volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen en biedt consumenten extra zekerheid.

Gratis omruilgarantie

Wij streven er naar dat je een slaapcombinatie vindt die uitstekend bij je past. Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn over je aankoop, dan is het belangrijk om vooraf rekening te houden met een aantal zaken.

Voldoet het (lig)comfort van de boxspring, matras of topper toch niet aan je verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice of maak een afspraak in een van de winkels. Wij beloven dat je een matras vindt dat uitstekend bij je past. Het door jou gekochte (top)matras kun je 90 dagen uittesten, vanaf de dag van levering. Blijkt dat het (lig-)comfort niet aan je verwachting voldoet, dan kun je eenmalig gebruik maken van onze omruilgarantie.

Uiteraard geldt deze omruilgarantie alleen voor schone en onbeschadigde (top)matrassen. Wil je gebruik maken van deze omruilgarantie, dan bezorgen wij éénmalig een nieuw (top)matras en nemen je eerste aankoop weer mee. Hiervoor wordt wel éénmalig €50,- aan servicekosten in rekening gebracht. Eventuele prijsverschillen worden verrekend via een tegoedbon of een bijbetaling. Vraag naar de garantievoorwaarden in de winkel. De omruilgarantie geldt voor alle matrassen. Ook is deze omruilgarantie van toepassing op topmatrassen, gekocht i.c.m. een matras en/of boxspring van totaalBED. Daarnaast geldt de garantie ook ter vervanging van topmatrassen op eerdere gekochte sets bij totaalBED. Je kunt het (top)matras alleen omruilen voor een (top)matras met dezelfde afmeting.

Heb je een matras gekocht via onze webwinkel en wil je deze omruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je een matras in de winkel gekocht en wil je deze ruilen? Neem dan contact op met de betreffende winkel. Uiteraard kun je alleen onbeschadigde en schone (top)matrassen omruilen.

Schade

totaalBED biedt de beste kwaliteit, tegen de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel met imperfecties ontvangt of dat kapot gaat, nadat je het in gebruik hebt genomen.

Mocht dit het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. We kunnen je meteen helpen als je de afleverbon en de artikelgegevens bij de hand hebt. Neem foto’s van eventuele schade en mail die naar de klantenservice. Dan kunnen we je snel een adequate oplossing aanbieden.

Garantieperiode

Volgens de wettelijke garantie mag je verwachten dat onze producten geen gebreken vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik, gedurende de verwachte levensduur. Wij volgen voor het bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Ook na afloop van de garantietermijn kun je met een klacht bij ons terecht en zullen we samen kijken naar een passende oplossing. Is een product beschadigd geraakt buiten jouw schuld om? Buiten jouw schuld om betekent dat het product niet door opzet of nalatigheid is beschadigd, op de juiste manier is onderhouden en niet op een andere manier dan in de gebruiksaanwijzing staat beschreven is gebruikt. Tot slot controleren we of het product niet kapot is gegaan door normale slijtage.

Soms is het redelijk een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product al lange tijd hebt gebruikt en je dit door de reparatie nog langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt van ons een nieuw product. Als het redelijk is een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.